My Followers

Tentang Rohas, family dan segalanya yang berkaitan dengan hobi Rohas....

Saturday, April 9, 2011

KOLEKSI KUNING

Salam Hujung Minggu.


Dah lama Rohas mencari koleksi meakin celeste, jade, rosa & sunshine......
tp sunshine ler yg plg susah nak jumpa.

Tapi tanpa disangka2 bila kawan ajak hunting,
terjumpa ler dengan si kuning polos ni.
Walapun bukan meakin tapi masih boleh digandingkan
dengan 3 kaler meakin polos yg Rohas dah collect sebelum ni.

Rohas ketandusan kata2 ni sejak dah tak bersiaran hampir sebulan,
jom ler kita tengok si kuning ni.

Set cawan dari Czechoslovakia
(Czech Republic ialah negara2 Eropah yg terletak di antara
Germany & Poland di bahagian Utara).


Digandingkan bersama dengan 6 biji pinggan Grindley dan Tureen Jasmin, England.
Teko jer belum jumpa lagi. Sementara tu Rohas gandingkan dgn teko enamel kuning....



Mula2 hunting hanya dapat 4 set cawan sahaja,
memang dah rezeki Rohas....bila kawan terjumpa lagi 2 set
masa hunting di kedai apeks. Terima kasih byk2 kat kawan baik
Rohas tu yg tolong belikan dulu untuk Rohas.




Have a good weekend.........

2 comments:

  1. Salam Kak Rohas....jenguk akak sambil tgk koleksi kuning nie..cantik!!

    ReplyDelete
  2. as salam kak rohas..
    adikmu ini datang bertandang...cantik2 si kuning tu..lagi2 bila akak dapat cawan lengkap Czech tu..saya pulak ada tekonya..hehehe..btw..selamat kembali bersiaran.. ;-)

    ReplyDelete

54489-238-BD4B8B32DB6D5CAFD2879951CD83A65E