My Followers

Tentang Rohas, family dan segalanya yang berkaitan dengan hobi Rohas....


Wednesday, February 3, 2010

Koleksi Mill Farm

Padanya mulanya aku bukan nak collect sangat pinggan ni....tp entah macamana bila tgk blog MG, terdetik dalam hati,.....cantik pulak pemandangan dalam pinggan tu. Suatu hari aku gi jalan2 dengan kakak aku di selatan tanahair, dengan tak diduga terjumpa pulak pingan2 corak ni, murah pulak tu.....apalagi akupun rembat jer la....

ni la set permulaan pinggan2 yg aku dapat kat kedai tu.....
cawan2, sugar pot, creamer & teko pulak aku dapatkan dari bloger salina.....tqvm sbb melengkapkan koleksi aku ni.
pinggan bujur ni dapat dr d'classicshoppe....thanks ya cik jah!
koleksi aku ni nampak jer coraknya sama tapi sebenarnya mereka ni dari 2 kilang yg berbeza, ocera & claytan. warna pada pinggan tu pun ada beza sikit, kalau tengok betul2 boleh nampak yg claytan tu kalernya lebih pekat berbanding ocera.akhirnya koleksi aku dah bersatu sebagai satu keluarga.....

2 comments:

  1. salam perkenalan rohas..
    cantik2 koleksi..bertambah geng antik..i likeeee...
    btw sy link & follow ye..
    jemput ke blog saya.. ;)

    ReplyDelete
  2. thks yatt, sbb sudi singgah & jd follower akak. actually akak dah lama jd silent follower geng antik, baru skrg nk wat blog...tqvm.

    ReplyDelete

54489-238-BD4B8B32DB6D5CAFD2879951CD83A65E